نوع مقاله : Review Article
نویسندگان
1 استاد، گروه فارماکولوژی و سمشناسی، دانشکدهی داروسازی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران
2 استاد، مرکز تحقیقات مدیریت خدمات بهداشتی درمانی تبریز، دانشکدهی مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران
3 استادیار، گروه فناوری اطلاعات سلامت، دانشکدهی مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران
4 استاد، مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، پژوهشکدهی مدیریت و ارتقاء سلامت و ایمنی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران
5 دانشجوی دکترای کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی،کمیتهی تحقیقات دانشجویی، دانشکدهی مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
چکیده
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
Background: The Patient package inserts are officially published by pharmaceutical companies and authorized by the food and drug administration. The purpose of the package inserts is to provide complete, reliable and safety information about the drug to the consumer. Drug catalogues are another drug information sheet that is made available to physicians due to time constraints and busy schedules to update their knowledge about the existing and novel drugs. Of course, today the digital world has faced tremendous changes in the provision and consumption of pharmaceutical services. Internet of things, artificial intelligence, block chain and cloud computing are new technologies that will revolutionize the future of drug therapy. Digital transformation will lead to accurate drug therapy, cost reduction, saving time and manpower, access to more flexibility and better efficiency in all processes. This review article was about the current situation, challenges and promotion of information provided in the patient package inserts, also the importance of new technologies in the field of medication information.
کلیدواژهها [English]
https://www.pharmaceuticalprocessingworld.com/braille-in-pharma-differing-views-in-the-u-s-and-europe/
https://www.pharmacy.gov.my/v2/en/documents/medicines-advertisement-sale-act-1956-and-regulations.html
http://www.haiweb.org/11062009/ drug-promotion-manual-CAP-3-090610.pdf. [Last accessed on 2019 Mar 4]